Warning.png

Поддержка Wiki прекращена, она доступна в режиме архива. Информация в ней устарела и может быть неактуальной.

Участник:MailGik/hilarious.js — различия между версиями

Материал из Hilarious Wiki
Перейти к: навигация, поиск
(Содержимое страницы заменено на «mw.loader.load( 'http://minecraft-ru.gamepedia.com/resources/src/jquery.tipsy/jquery.tipsy.js' ); $(function () { $('.tooltip'…»)
Строка 1: Строка 1:
( function ( mw, $ ) {
+
mw.loader.load( 'http://minecraft-ru.gamepedia.com/resources/src/jquery.tipsy/jquery.tipsy.js' );
 
 
    function maybeCall(thing, ctx) {
 
        return (typeof thing == 'function') ? (thing.call(ctx)) : thing;
 
    }
 
 
 
    function Tipsy(element, options) {
 
        this.$element = $(element);
 
        this.options = options;
 
        this.enabled = true;
 
        this.keyHandler = $.proxy( this.closeOnEsc, this );
 
        this.fixTitle();
 
    }
 
 
 
    Tipsy.prototype = {
 
        show: function() {
 
            var title = this.getTitle();
 
            if (title && this.enabled) {
 
                var $tip = this.tip();
 
 
 
                $tip.find('.tipsy-inner')[this.options.html ? 'html' : 'text'](title);
 
                $tip[0].className = 'tipsy'; // reset classname in case of dynamic gravity
 
                if (this.options.className) {
 
                    $tip.addClass(maybeCall(this.options.className, this.$element[0]));
 
                }
 
                $tip.remove()
 
                    .css({top: 0, left: 0, visibility: 'hidden', display: 'block'})
 
                    .attr( 'aria-hidden', 'true' )
 
                    .appendTo(document.body);
 
 
 
                var pos = $.extend({}, this.$element.offset(), {
 
                    width: this.$element[0].offsetWidth,
 
                    height: this.$element[0].offsetHeight
 
                });
 
 
 
                var gravity = (typeof this.options.gravity == 'function')
 
                                ? this.options.gravity.call(this.$element[0])
 
                                : this.options.gravity;
 
 
 
                // Attach css classes before checking height/width so they
 
                // can be applied.
 
                $tip.addClass('tipsy-' + gravity);
 
                if (this.options.className) {
 
                    $tip.addClass(maybeCall(this.options.className, this.$element[0]));
 
                }
 
 
 
                var actualWidth = $tip[0].offsetWidth, actualHeight = $tip[0].offsetHeight;
 
                var tp;
 
                switch (gravity.charAt(0)) {
 
                    case 'n':
 
                        tp = {top: pos.top + pos.height + this.options.offset, left: pos.left + pos.width / 2 - actualWidth / 2};
 
                        break;
 
                    case 's':
 
                        tp = {top: pos.top - actualHeight - this.options.offset, left: pos.left + pos.width / 2 - actualWidth / 2};
 
                        break;
 
                    case 'e':
 
                        tp = {top: pos.top + pos.height / 2 - actualHeight / 2, left: pos.left - actualWidth - this.options.offset};
 
                        break;
 
                    case 'w':
 
                        tp = {top: pos.top + pos.height / 2 - actualHeight / 2, left: pos.left + pos.width + this.options.offset};
 
                        break;
 
                }
 
 
 
                if (gravity.length == 2) {
 
                    if (gravity.charAt(1) == 'w') {
 
                        if (this.options.center) {
 
                            tp.left = pos.left + pos.width / 2 - 15;
 
                        } else {
 
                            tp.left = pos.left;
 
                        }
 
                    } else {
 
                        if (this.options.center) {
 
                            tp.left = pos.left + pos.width / 2 - actualWidth + 15;
 
                        } else {
 
                            tp.left = pos.left + pos.width;
 
                        }
 
                    }
 
                }
 
                $tip.css(tp);
 
 
 
                $( document ).on( 'keydown', this.keyHandler );
 
                if (this.options.fade) {
 
                    $tip.stop()
 
                        .css({opacity: 0, display: 'block', visibility: 'visible'})
 
                        .attr( 'aria-hidden', 'false' )
 
                        .animate({opacity: this.options.opacity}, 100);
 
                } else {
 
                    $tip
 
                        .css({visibility: 'visible', opacity: this.options.opacity})
 
                        .attr( 'aria-hidden', 'false' );
 
                }
 
            }
 
        },
 
 
 
        hide: function() {
 
            $( document ).off( 'keydown', this.keyHandler );
 
            if (this.options.fade) {
 
                this.tip().stop().fadeOut(100, function() { $(this).remove(); });
 
            } else {
 
                this.tip().remove();
 
            }
 
        },
 
 
 
        fixTitle: function() {
 
            var $e = this.$element;
 
            if ($e.attr('title') || typeof($e.attr('original-title')) != 'string') {
 
                $e.attr('original-title', $e.attr('title') || '').removeAttr('title');
 
            }
 
        },
 
 
 
        getTitle: function() {
 
            var title, $e = this.$element, o = this.options;
 
            this.fixTitle();
 
            if (typeof o.title == 'string') {
 
                title = $e.attr(o.title == 'title' ? 'original-title' : o.title);
 
            } else if (typeof o.title == 'function') {
 
                title = o.title.call($e[0]);
 
            }
 
            title = ('' + title).replace(/(^\s*|\s*$)/, "");
 
            return title || o.fallback;
 
        },
 
 
 
        tip: function() {
 
            if (!this.$tip) {
 
                this.$tip = $('<div class="tipsy" role="tooltip"></div>').html('<div class="tipsy-arrow"></div><div class="tipsy-inner"></div>');
 
            }
 
            return this.$tip;
 
        },
 
 
 
        validate: function() {
 
            if (!this.$element[0].parentNode) {
 
                this.hide();
 
                this.$element = null;
 
                this.options = null;
 
            }
 
        },
 
 
 
        // $.proxy event handler
 
        closeOnEsc: function ( e ) {
 
            if ( e.keyCode === 27 ) {
 
                this.hide();
 
            }
 
        },
 
 
 
        enable: function() { this.enabled = true; },
 
        disable: function() { this.enabled = false; },
 
        toggleEnabled: function() { this.enabled = !this.enabled; }
 
    };
 
 
 
    $.fn.tipsy = function(options) {
 
 
 
        if (options === true) {
 
            return this.data('tipsy');
 
        } else if (typeof options == 'string') {
 
            var tipsy = this.data('tipsy');
 
            if (tipsy) tipsy[options]();
 
            return this;
 
        }
 
 
 
        options = $.extend({}, $.fn.tipsy.defaults, options);
 
 
 
        function get(ele) {
 
            var tipsy = $.data(ele, 'tipsy');
 
            if (!tipsy) {
 
                tipsy = new Tipsy(ele, $.fn.tipsy.elementOptions(ele, options));
 
                $.data(ele, 'tipsy', tipsy);
 
            }
 
            return tipsy;
 
        }
 
 
 
        function enter() {
 
            var tipsy = get(this);
 
            tipsy.hoverState = 'in';
 
            if (options.delayIn == 0) {
 
                tipsy.show();
 
            } else {
 
                tipsy.fixTitle();
 
                setTimeout(function() { if (tipsy.hoverState == 'in') tipsy.show(); }, options.delayIn);
 
            }
 
        };
 
 
 
        function leave() {
 
            var tipsy = get(this);
 
            tipsy.hoverState = 'out';
 
            if (options.delayOut == 0) {
 
                tipsy.hide();
 
            } else {
 
                setTimeout(function() { if (tipsy.hoverState == 'out') tipsy.hide(); }, options.delayOut);
 
            }
 
        };
 
 
 
        if (!options.live) this.each(function() { get(this); });
 
 
 
        if ( options.trigger != 'manual' ) {
 
            var eventIn  = options.trigger == 'hover' ? 'mouseenter focus' : 'focus',
 
                eventOut = options.trigger == 'hover' ? 'mouseleave blur' : 'blur';
 
            if ( options.live ) {
 
                mw.track( 'mw.deprecate', 'tipsy-live' );
 
                mw.log.warn( 'Use of the "live" option of jquery.tipsy is deprecated.' );
 
                // XXX: The official status of 'context' is deprecated, and the official status of
 
                // 'selector' is removed, so this really needs to go.
 
                $( this.context )
 
                    .on( eventIn, this.selector, enter )
 
                    .on( eventOut, this.selector, leave );
 
            } else {
 
                this
 
                    .on( eventIn, enter )
 
                    .on( eventOut, leave );
 
            }
 
        }
 
 
 
        return this;
 
 
 
    };
 
 
 
    $.fn.tipsy.defaults = {
 
        className: '.tooltip',
 
        delayIn: 0,
 
        delayOut: 0,
 
        fade: true,
 
        fallback: '',
 
        gravity: $.fn.tipsy.autoNS,
 
        center: true,
 
        html: false,
 
        live: false,
 
        offset: 0,
 
        opacity: 1.0,
 
        title: 'title',
 
        trigger: 'hover'
 
    };
 
 
 
    // Overwrite this method to provide options on a per-element basis.
 
    // For example, you could store the gravity in a 'tipsy-gravity' attribute:
 
    // return $.extend({}, options, {gravity: $(ele).attr('tipsy-gravity') || 'n' });
 
    // (remember - do not modify 'options' in place!)
 
    $.fn.tipsy.elementOptions = function(ele, options) {
 
        return $.metadata ? $.extend({}, options, $(ele).metadata()) : options;
 
    };
 
 
 
    $.fn.tipsy.autoNS = function() {
 
        return $(this).offset().top > ($(document).scrollTop() + $(window).height() / 2) ? 's' : 'n';
 
    };
 
 
 
    $.fn.tipsy.autoWE = function() {
 
        return $(this).offset().left > ($(document).scrollLeft() + $(window).width() / 2) ? 'e' : 'w';
 
    };
 
 
 
    /**
 
    * yields a closure of the supplied parameters, producing a function that takes
 
    * no arguments and is suitable for use as an autogravity function like so:
 
    *
 
    * @param margin (int) - distance from the viewable region edge that an
 
    *        element should be before setting its tooltip's gravity to be away
 
    *        from that edge.
 
    * @param prefer (string, e.g. 'n', 'sw', 'w') - the direction to prefer
 
    *        if there are no viewable region edges effecting the tooltip's
 
    *        gravity. It will try to vary from this minimally, for example,
 
    *        if 'sw' is preferred and an element is near the right viewable
 
    *        region edge, but not the top edge, it will set the gravity for
 
    *        that element's tooltip to be 'se', preserving the southern
 
    *        component.
 
    */
 
    $.fn.tipsy.autoBounds = function(margin, prefer) {
 
        return function() {
 
            var dir = {ns: prefer[0], ew: (prefer.length > 1 ? prefer[1] : false)},
 
                boundTop = $(document).scrollTop() + margin,
 
                boundLeft = $(document).scrollLeft() + margin,
 
                $this = $(this);
 
 
 
            if ($this.offset().top < boundTop) dir.ns = 'n';
 
            if ($this.offset().left < boundLeft) dir.ew = 'w';
 
            if ($(window).width() + $(document).scrollLeft() - $this.offset().left < margin) dir.ew = 'e';
 
            if ($(window).height() + $(document).scrollTop() - $this.offset().top < margin) dir.ns = 's';
 
 
 
            return dir.ns + (dir.ew ? dir.ew : '');
 
        }
 
    };
 
 
 
}( mediaWiki, jQuery ) );
 
  
 
$(function () {
 
$(function () {
 
     $('.tooltip').tipsy({gravity: $.fn.tipsy.autoNS});
 
     $('.tooltip').tipsy({gravity: $.fn.tipsy.autoNS});
 
});
 
});

Версия 15:44, 29 января 2017

mw.loader.load( 'http://minecraft-ru.gamepedia.com/resources/src/jquery.tipsy/jquery.tipsy.js' );

$(function () {
    $('.tooltip').tipsy({gravity: $.fn.tipsy.autoNS});
});